advertisment

Tuesday, September 17, 2013

Be a Mahasiswi Again

In the name of Allah, the most merciful and powerful indeed pendaftaran degree dah 2 minggu berlalu...it means 2 mnggu jugak aku meninggalkan umah menggalas seribu harapan bonda dan ayahanda (ok entry tiru kat blog wan aidil)...aku x mampu nk letak jawatan sebagai seorg anak...siapa aku nak menghampakan harapan menggunung...anyways aku bersyukur dapat melanjutkan pelajaran lagi...ucapan Alhamdulillah x lekang kat bibir bila kenangkan kawan-kawan yang x dapat sambung study walau apa sebab sekali pon...

cerita x sehebat rasa...ini ja cara nak luahkan rasa...2 minggu terdampar kat Kolej Keenam Universiti Putra Malaysia..seorang diri mengenang nasib...kadang-kadang aku rasa menyesal sbb wat yg terbaek dalam ujian medsi and interview sbb aku terpaksa menghadapi degree tanpa kawan yang diploma bersama...beza dgn kawan-kawan laen yg kat kolej serumpun tuh...setiap masa bleh jmpa..sama fakulti plak tuh...dugaan...
tamparan hebat lg kat kolej 6 nie ialah orientasi yang x pernah abis-abis...tak paham...orientasi yang penuh penipuan...takdir dah tertulis buat aku...mungkin ini yang terbaik.

Hidup adalah seperti apa yang kita TENTUKAN..tetapi tidak semua hidup seperti apa yang kita IMPIKAN..BERSYUKUR dan TERUSKAN MELANGKAH dalam KEHIDUPAN.

well...my mom mengandung me 9 bulan for walk around the college to mntak tandatngan pihak pengurusan, felo, majlis perwakilan pelajar, 200 senior, 240 student batch 2013/2014....weh...aku dah la sedih terdampar sorang kat cini..pastu kena wat semua tuh...spoil gila..bkn menaikan semangat yg xda tuh tp mengurangkan lagi....berplus2 homesick aku....by da way...aku balik umah kazen time cuti Hari Malaysia in double meaning aku nak lari dari orientasi yang tah apa...thanks to angah sebab sudi mai ambik and hantaq semula aku kat UPM nie walaupon agak jaoh perjalanan nya...i very appreciate it..kolej laen dah abis kot...wake up!!! AKU REDHA....

alamat baru aku:
Salak 008 Kolej Keenam, Universiti Putra Malaysia, Serdang Selangor..

peneman tidur ku -Jaja @ Mimi-




rumet ku asal selangor gak...ex asasi student UPM gak...in the same course BAC. PENDIDIKAN SAINS PERTANIAN...(nama dirahsiakan) hehehe....1 bilik 2 orang jer....she call me KAK MIDAR atas dasar umurku yg digadaikan untuk 3 tahun diploma...

in my class ada 34 org student, there is 10 org lelaki ang yg laen of coz la perempuan...deorg semua oke2 belaka..xda hal tuk masuk kepala...tp x cukup gila mcm aku rasanya.....ada bnyak jugak subjek yang aku try nak kecualikan...hopefully lulus la permohonan aku yg masih dalam proses tuh...aminnnn..moga dipermudahkan..

actually aku x sabaq nak tnggu cuti Raya Haji plak nie...harap dapat cuti lama cikit...anak muda diperantauan semuanya pulang ke desa...woooohhhoooo...

apa-apa pon......
Pesan Pada Diri ,

Jangan lupa Allah ketika SENANG, jangan ingat Allah hanya ketika SUSAH..Allah BOLEH BERI DAN TARIK NIKMAT bila-bila masa sahaja..

No comments:

Post a Comment