advertisment

Tuesday, November 7, 2017

Officially DEGREE HOLDER


Perjalanan sambung belajar dipermudahkan oleh Allah...syukur Alhamdulillah...habis saja diploma terus apply sambung degree..siapa sangka budak nakal yang bawak anak patung barbie ke sekolah, budak yg suka ponteng kelas, budak yang kena denda sebab makan maggie dekat asrama, budak yang kena tangkap sebab bawak barang terlarang ke sekolah dapat sambung belajar peringkat degree kan..

BACELOR PENDIDIKAN (SAINS PERTANIAN)

Yes!!dapat panggilan ujian MEDSI di UUM and then dapat panggilan temuduga di UPM and Alhamdulillah lulus temuduga...berdaftar lah nama di bawah FAKULTI PENGAJIAN PENDIDIKAN...



4 tahun melangkah susah senang...kadang-kadang hepy kadang-kadang sedih...jatuh dan bangun semula...to become a degree holder bukan satu benda yang mudah. komitmen sangat tinggi walupun aku tak ada lah serajin or segigih macam orang lain belajar. tapi penatnya still terasa.

4 November 2017 (SIDANG 1)

Konvokesyen ke-41 Universiti Putra Malaysia....
tarikh become officially degree holder bersama rakan sepejuangan yang lain..4 tahun seolah-olah tak terasa. sakit susah hilang dek segulung ijazah..

so..aku dedikasikan ijazah ini buat mereka yang bersama-sama membantu dalam perjuangan menuntut ilmu untuk bergelar degree holder...

1st...Syukur Alhamulillah..terima kasih Allah untuk nyawa, kudrat dan rezeki yang diberikan sejak dilahirkan until now..walaupun aku insan yang penuh dosa tapi rezeki Allah tetap ada untuk aku..Alhamdulillah...

2nd..thanks to family member..my mom n dad for being very supportive..my sister n angah also kak ngah...sory banyak susahkan hampa especially angah n kak ngah yang slalu kena mai ambik and hantar ke kolej..ya..hantar jugak bantal busuk yang tertinggal...family member yang lain...tok yg slalu sangat selit nasihat, cousin group all the uncle n aunt...





SOUL <3


3rd...tenkiuuu to best friend forever n ever hashtag till jannah ayu n izyan yang selalu ada dalam setiap masalah aku...cadangan n teguran yang membina...aku sayang hampa weh!



4th...DPPM member yang jauh di mata dekat di hati...hubungan diploma 3 tahun yg still kekal sampai sekarang...walaupon tak berjumpa tapi ada..kos dah lain, tempat dah lain..hai hai bye bye dari jauh ja...jumpa kalau terserempak..but sokey...better sikit daripada tak dak langsung right?? tahniah jugak utuk korang yang konvo kali nie..
ainur yang maintain gila menceriakan hidup aku kat upm tu..tq skoteng...

yg lain-lain...bella, anis, nad , azean ejarn, joyah, apiz, zul, dayah, iya, min, ecah, zyla, nazifah, deko, mar, daylon, julak...and sesemua lah...

untuk The Only One BPSPian...untuk tempoh 4 tahun yang penuh cabaran...4 tahun tempoh perkenalan...
ecah..makaseh sbb until last kau dengan aku,,,memori kat upm, sekolah puchong perdana, rumah sewa termasuk yang kena kejor dengan anjing tu..tq cikgu aishah..




yaya n kek naz yang bring me to be a part of sisturrr



arip n ijat as a team praktikal kat puchong..lepak sesama...ijat yang penuh semangat menjalankan tugas as ketua kelas...arip yang slalu kena paksa teman aku pegi makan...


naremah, faez, ashira, dahiyah yang slalu buat aku termotivasi untuk jadi sehebat korang...so inspired..

bersama orang hebat BPSP

K6 geng mel, diyana, zila, teha, fatih yg bagi kepercayaan kat kak mida tuk drive balik dari melaka tu memang tak dapat nak dilupakan..berbanana boat bersama..sakit otot bersama...korang memang ohsem beb..kak mida doakan korang dapat iv cepat2 k...as u wish...

K6 team...

hawa..satu-satunya kawan yang kenal since interview..ber FYP bersama...pantang lepa terus hilang dari radar...tq hawa
syida org yg always take care time aku sakit..makan minum time aku sakit
nad yang menyedarkan aku tentang perbezaan pendapat dan terbuka dalam menerima pendapat orang lain...walaupun kita selalu tak bersepandapat
mai orang yang slalu buat aku bersyukur apa yang aku ada dalam hidup..org yang sangat kuat untuk hadapi dugaan hidup
shera n fana yang hepy go lucky...menceriakan
salam, afiq, wan..gila-gila tapi penuh dengan idea2 hebat...
anip...huh..kadang diam kadang cakap..sory sbb banyak kata kat kau..hahah

KEDAH VS JDT


aku mintak maaf kalau ada buat salah, sakitkan hati sesiapa sepanjang 4 tahun perkenalan kita..mintak halalkan apa yang aku ambil or terambil hak korang...insyaallah..ada rezeki kita jumpa lagi lepas nie..semoga kita semua berjaya menjadi pendidik anak bangsa kita lepas nie...pikul tanggugjawab kita dengan ikhlas dan sabar..

lastly...untuk semua yang terlibat secara langsung n tak langsung dalam merialisasikan impian asmidar tuk menjadi degree holder...thanks so much...

PLEASE DONT STOP HOLD MY HAND...















No comments:

Post a Comment