advertisment

Saturday, December 7, 2013

SURAT BUAT KAMU...

Universiti Putra Malaysia,
Serdang Selangor Darul Ehsan

07 Disember 2013

Dear uols....

Apa khabar semua..I hope semua dlm keadaan sihat sejahtera selalu..Tujuan aku menulis surat ini untuk melepaskan rindu yang terbuku dalam hati...Tak terluah dgn kata-kata...Jari jemari menaip lancar...Dalam  kesibukan mengejar cita-cita masing-masing aku sempatkan diri menulis..Meluahkan segala rindu yg ada...

1st of all aku nak bg tau yg aku marah sgt ngan 'korang' semua..aku sndri tak tau why I feel like that...aku rasa korang heppy bersama smpai lupa aku yg kat sini...seriously hampir setiap hari aku buka laptop to do esimen or do anything aku tgk gambar kita sama2 dulu...kalau tu ja yg aku boleh buat utk kurangkan sakit rindu nie then I do it....I always hope uols feel the same thing...hopefully...just a dream right??

terasa hati...bukti just air mata..a million feeling..a thousand thought..a hundred memories....satu persatu bermain di mata...singgah sementara....berlalu mcm tu ja???pray for those thing happen again..like:-

DPPM members....
iya: always bayangkan ko jalan dpn bilik aku bwk bakul mndi and singgah makan kerepek
ecah: miss to sing along with u..
min: peberet part is makan kfc together..gaduh because of your BOO gemok atas katil...
nazifah: lama dah x dgaq ang marah...
nad: suka tgk muka nad time pending
wan ayu: love your shawl style
aino: dah lama aku x tanya soklan "ko cantik x???"smpai dpt jawapan yg ko jerit paling kuat...
amal:suka sgt ko sakat aku mcm2...
zul: lama x call u abuya..tambah2 plak kwn2 aku skrang ckp ko comey sgt time tgk gmbar lam fon aku...
apiz: rndu nak sembang ngan ko..terutama bab fakta2...u have a lot of idea meh...
joyah: suka sgt cita ngan ko sbb ko slalu setuju dgn apa yg aku ckp and u ingt every single thing yg pnah aku cita dri kita kenal dlu...
anis: shopping time always nice with u even shoping on9 ja pon...
yus: aku suka tgk ko berseni..ingt lagi smpai aku ada niat niat nak curi batang ice cream ko yg warna warni dlm buku nota tuh...
julak: person yg x pernah stuju dgn aku...tgn slalu gatal nak tarik tudung aku....i hate most and miss it too
uja: ko sgt malas!!!smpai skrang gambar pasport ko da ngan aku..terselit kat blakang kad matrik aku until now
merza: your gambar too...ada lg dgn aku...mohon jgn tuntut.....
shirlyn: sgt bnyak ckp and slalu sependapat ngan aku bab kutuk org..
kak dayah: sgt suka ngan apit..kirim salam lagi lps nie... :)
kak carol: suka sgt tanya soalan yg bukan2...tp lawak la kak nie...
kak mairin: pending selalu..penat nak explain...rumet2...
kak ayu: simple and sempoi
ejan: rindu nak study kat skype ngan ko...sbb x sama kos skrang nie skype dah berhabuk sikit...
mila: awat ngan ang nie???slalu penin sorang2...
deko: bila masa ko ada time nak merepek ngn aku lg....otak x penah betol...
beeha: otak blue!!senget...
mira: muka siyez slalu...x bleh senyum sikit ker???trademark ko la tuh...
mardhiah: kagum dgn abiliti ko hafal semua benda time exam n present padahal time aku g bilik ko..semua ko tgh bermimpi...
fitri: suka sgt merepek x pasal2...
yan: bila lg aku dpt tgk muka ko CENGANG?????
syuk: mulut ko mmg paling power...xlawan la...
kinah: aku suka tgk ko pakai selendang dgn spek mata ko...cantik...
yana: paling serabut...sentiasa nekad klau nak wat pa2 pon...
azrim: lama x dgr ko bebel...
zaidi: miss your style..cool..relex..kadang2 rasa mcm nak tampo sbb relex sgt...
akim: semua gambar ko senyum sma ja.....bleh crop tukaq baju ja...

AVTC bingung2
rojalie awang: miss u so much...
kak faezah/ cantik: sgt cantik and x tahan sejuk...
mazwan: bakso 1 and ais teler 1 k!!!jumpa kat tawau
helmi: aku cabut tahi lalat comey ko tu nnt...take care...
jamadil: suka sgt kenakan kwn2!!!
daswis: matang tp childish 
comel: baek...mmg comel sgt
mathub: i still remember apa yg ko cakap time antar ko g praktikel dulu...yg dlm bas tuh!!
ardi: kasut kita sama kan!!!!takot sgt ngan erra tu pe hal???
pian: diam2 ubi berisi nie...:)
mummy jenny: bila lg nak mkn kari kepala ikan nie???
maslina: ramai plak nak pinjam tudung yg awak bg kat saya nie..cantik katanya..thanks tau...
roy pedron: i hate mata kau!! menyakitkan hati klau tgk...
hisyam mulau: hidup la dgn mulau ko tuh...asalkan bahagia...
fatiyana: adik yg baek sgt...your family tooo...
ejy: talk a lot..sing a lot..penat dgr....
richard: suka hati ja nk ckp pa2 pon....
abg joy: sumboy bak kata yg laen....
abg abnon: nice too meet u..sempoi sgt..
sir raizam: xtau nak describe..mcm2 character,,kadang okey kadang2 pelik...
en warden: stop wake up all the student using your moto please..hehee...kreatif sgt actually...
suhaimi kadim: sakat org mmg hobi dia...

for ex 3 jupiter....ampa semua p mn abih...yang dah kawen tu tahnia..yg nak kawen tu jgn lupa la pangei....kalau balik cuti tu bwak2 la cal aku ka...nie eksyen hbih..

for ex clas pm STEP juara: hilang...mcm chipmore pon ada....

for ex STEP yg aku x berapa kenai sgt...caih terok smpai fames...x kurang yg abg2 klas KA, KE, KM....bajet ensem..

for dorm mate:
chik: i'am sory for everything happen..thanks gak for your mom sbb slalu msak bg aku mkn..Al-Fatihah to your dad..
che ah: turun dri katil ats goyang smpai bilik prep bawah..turun la pelan2...
eja guaq: sombong...dok guaq chaih smpai jitra terasa...
wiyah: stop looking at mirror...belek pa tah kat muka tuh
qilah: boleh tlg lpt selimut x smblom lempaq kat dlm loker tuh..
sofia: suka sgt masok dlm loker tu..x tau cari pa...
nani: suka sgt buat muka innocent...
moon: suka sgt tidoq...matahari tertukaq ngan bulan dah...

for sesiapa yg x tersenarai kat atas bkn aku x rindu tp penat dah nak taip.tenet yg sgt lembab jugak..take note nama yg tersenarai kat ats...ak ingt semua pasai ampa..

lastly...take care of yourselves..jgn nakal2...MISS YOU ALL  A lot....

I admit, I really miss how thing used to be but I also admit that I have accepted the fact that things have change...You have to let people go. Everyone who’s in your life are meant to be in your journey, but not all of them are meant to stay till the end.


yang benar-benar rindu,
asmidar hamdan 
Student Bac. Pendidikan Sains Pertanian
Universiti Putra Malaysia

1 comment: