advertisment

Thursday, September 22, 2011

TuPPerWaRe MaGIe

next story to my blog......
main purpose: untuk rakan sepejuangan time kat B-2-4 / B-1-1 STEP....
for the first...kena tau makna dulu......
B-2-4 and B-1-1 = nama dorm yang aku duduk dulu
STEP = Sekolah Teknik Pendang ,Pokok Tai ,Pendang Kedah
start to story morry...
ahli dorm....
berdiri dari kiri : Wan, Nani, Qilah, Eija, Moon, Sofia
duduk dari kiri : Farahedda (chik), Fatin Che'ah), aku, Anis
untuk pengetahuan ampa semua....setiap dorm bulih dok 12 orang...katil double daker la.....tapi da gak dorm yang panjang...aku lupa nama dorm 2....ha biaq la..bukan dorm aku....aku dok katil no 10....hujung skali..kat tepi tinggkap and katil bawah......
walaupun setiap dorm bulih dok 12 orang, tapi dorm aku ada 10 orang ja.....so ada 2 katil yang kosong iaitu katil 9 and 11....katil atas aku doh....bangang toi....yang best nya junior dok ngan junior...senior dok ngan senior...(tak campoq la maksud nya..) masing-masing buat hal masing-masing....
time aku form 4...aku dok dorm B-2-4 tu.....
bangang lagi time tu...jadi junior pulak...tak dok akai lagi nak buat perangai macam mana...ikut ja cakap senior....waktu form 4 nie tak banyak sangat tragedi yang aku nak ceqita...yang aku ingat..da kes HISTERIA time aku form 4 nie..macam biasa la..tiba-tiba da orang dok menjerit time PREP malam...terkejut gila kot (1st time nak hadapi benda-benda pelik macam nie)...benda tu jadi time nak exam....bila sorang dah start jerit...semua nak join.....warden suruh semua kumpul dalam surau untuk baca Yassin....2,3 hari jugak la kami dok maen jerit-jerit nie.....and 2,3 hari jugak la kami tidoq 2 katil tuk semua orang yang ada dalam dorm..hahahaha....agak sempoi disini, aku bawak BENDA haram asrama....walkman (yang kedai RM 2 punya)..takut kena rampas kalau beli yang mahai-mahai.....
nak dijadikan ceqita...time jawab exam BIOLOGI aku dengaq benda haram nie....aku pon x tau macam mana bulih kantoi...pastu kena panggil dengan cikgu disiplin la.....
saksikan......

cikgu : pasaipa hang bawak benda nie???
aku : (diaaaaammm)
cikgu : awat hang tak mau cakap??? nak kena tampaq dengan aku ka??????
aku : (terus diam) cuak tak cuak...takot tak takot......
cikgu : saya nak habaq mak pak kamu......
aku : aish....jangan-jangan...
cikgu : ha...da sora(suara)  pon..ingat kot bisu......pasaipa tak mau bagi saya call mak kamu????
aku : toksah la......(x payah la)
cikgu : oke...la nie habaq kat saya....pasaipa kamu bawak benda nie mai sekolah..?????(sambil sumbat telinga dengan earphone walkman murah aku)
aku : cikgu....la nie banyak sangat orang dok jerit-jerit kat asrama...macam mana saya nak belajaq kalau orang dok jerit-jerit tuh...cuba cikgu pikiaq...saya tak boleh nak fokus kalau orang hingaq...so saya beli benda murah nie....salah ka??? cikgu nak sangat ka tengok saya gagal????
cikgu : oke...saya LEPAS kan kamu.....lain kali jangan dok bawak dah benda nie.....

hahahahha.....yeay terselamat dari hukuman sekolah and perent......(amacam???? bijak kan aku kih2....)

form 5 kami pindah pi bilik B-1-1......dorm WANTED....
macam mana bulih jadi dorm wanted?????
ha..mau tau la....pakat-pakat dah besaq...akai pon besaq..perangai macam HANTU......buat pengetahuan amppa semua...kami nie merupakan BATCH  last sekolah tenik nie....baru BATCH 5 sekolah dah nak kena tutup sebab nak convert jadi MATRIKULASI TEKNIKAL.....bukan maen sekolah aku dulu.....bulih tahan jugak la sebab terpilih untuk jadi matrik..
so...kami tak dapat junior...mewah la hidup kami time tu....sekolah bagi macam-macam....makan free,baju free,bawak p makan kat hotel (yang ada jawatan..macam aku..hihi)...ha aku nie KETUA DORM WANTED kalau ampa nak tau...pangkat tinggi sikit daripada ketua dorm laen......hahahahhaha...mn hebat pon hampa.....
kamon......
banyak masalah yang aku buat masa form 5....bukan aku sorang la...dengan anak-anak buah yang akai and perangai yang plus minus dengan ku jugak....masalah yang paling besaq kami buat waktu form 5 ialah......
MAKAN MAGIE........(besaq gila salah kami doooohhhh)

seingat aku...bulan posa time tu (esok tu nak balik rumah untuk cuti raya).....aku and the gang yang ABC tak pi sembahyang terawih.....kami 5 orang stay dalam bilik la and makan magie secara berJEMAAH di dalam bilik......
sekali depa dok reyuh/ hingaq kat bawah kata warden buat SPOTCEK....mampuih dah...megie tak habih lagi.....kelam kabut semua yang ada dalam bilik tu pikiaq nak buat macam mana.......kami tuang megie yang ada lagi kat tingkap...ha..nasib baek ada bumbung kat bawah tu...kalau tak memang sedap la kena dekat orang yang don prep kat bawah nuh...
warden sampai depan pintu sesudah semua benda dah settle kami arrange....TUPPERWARE kosong kami simpan dalam loker AKU......mmg bagos arh......
seterusnya.......
warden : saya bau pelik ja dalam dorm kamu nie....kamu makan magie ka????
semua : diam ja......
warden : saya dapat tau kamu dok tengah makan magie tadi.......
semua : angguk.....
warden : mana tupperware yang kamu guna...mai saya nak tengok...
aku : (masuk dalm bilik, buka loker, ambik 1 daripada 3 tupperware yang kami guna untuk makan (tu la silap aku yang sebenarnya) ,and bagi kat warden......
warden : kamu baris 1 line kat tepi koridor depan bilik...saya nak denda kamu...
semua : ketaq pala lutut tak tau  nak habaq macam mana...(baris la kami kat tepi koridor di saksikan sekalian kawan-kawan....)
 yang aku ingat......dari kanan...IEJA then AKU pastu MOoN then QILAH and last skali WAN......
aku tak sure antara QILAH and MOOn tu betoi ka tak......
warden : kamu JILAT tupperware nie sorang sikit sampai bersih.......saya nak tgk....

aku rasa yang ada dalam hati kawan-kawan aku nie.....
IEJA : selamat aku orang first....
MOon : redha ja la....
QILAH : nasib....nak buat macam mana lagi....
WAN : hampeh...aku kena terok la kalau maccam nie....aku last skali nuh....

dengan disaksikan oleh sekalian penghuni blok pompuan, kami jilat tupperware tu sorang sikit......ALAMAK!!!!!....tak rasa apa pon sebanaqnya....rasa masin-masin perencah magie.....oke la.....tak la teqok sangat......
.....bila semua dah settle jilat tupperware tuh....warden tu cakap kat aku macam nie tau....

warden : patut la markah KIMIA kamu teruk...kamu makan magie banyak sangat....saya nak tengok markah kamu bila dah dapat result SPM nanti....datang jumpa saya.....
berbaju prep...hari Jumaat..bersedia
gotong-royong cuci tandas ars.....
aku: diam...(dalam hati....mampuih dah aku...nak korek kat mana markah kimia banyak-banyak time SPM nie...dah la aku tak paham kimia.......anok ayam sunggooOOooOohh...)

hahahhaa...malam tu kami penghuni asrama STEP dapat makan ais krim sorang satu bekas...ais krim WALLS plak......lepas kena jilat tu kami lari ramai-ramai pi dewan makan untuk ambik ais krim....kawan-kawan yang menyaksikan tragedi JILAT TUPPERWARE secara BERJEMAAH just said....releks la wey...jilat tupperware ja pon...no hal la.......just a simple thing kot...best what??? esok dah nak balik raya.....

kami pon lagi tau malu la...muka slumber ja.......lepak dengan kawan.....

hahahahha.......hari raya, aku balik ceqita kat tok wan aku pasai aku kena denda dengan warden....nak tau tok wan aku kata pa??????

aku : tok wan tau dak cik kena denda dengan warden sebab makan magie....
tok wan : ha...macam tu la cucu aku....awat dengan cikgu hang tuh????? nanti kalau nak balik asrama tok wan bawak pi bili magie lagi nah........

hahahha...tok wan sempoi bai....ampa ada dak tok wan macam nie?????

lepaih SPM aku bawak result pi tunjuk kat warden yang nak sangat tengok markah kimia aku......

warden : nasib baek markah kamu oke...kalau tak....saya nak tambah denda kamu....
aku : senyum...(eh..cam tu pulak noh)......

bye.....update blog kali nie sambil dengaq lagu korea and makan nasik goreng pataya yang beli kat kedai Refah dengan Ainur Wahidah petang tadi....(dengan erti kata laen...NASIK SEJUK la....)



No comments:

Post a Comment